Lentoapu-v-white-kopi.png

Milloin minulla on oikeus korvaukseen?

Jotta olisit oikeutettu korvaukseen, seuraavien neljän ehdon on täytyttävä:

1. Lento on ylibuukattu (ylivarattu), myöhästynyt tai peruttu tai sinulta on evätty pääsy lennolle tilanteessa, jonka syntymisen voidaan katsoa olevan täysin lentoyhtiön vastuulla. Lennolle pääsyn epäämisen on tapahduttava ilman hyväksyttävää syytä, eli se ei voi johtua esimerkiksi passin, viisumin tai muun voimassa olevan matkustusasiakirjan puuttumisesta.

2. Saavut määränpäähäsi yli 3 tuntia aikataulun mukaista saapumisaikaa myöhemmin. Lopulliseksi määränpääksi luetaan se lentokenttä, joka käy ilmi varausvahvistuksestasi.

3. Koko matkalla on oltava yksi varausnumero, jotta myöhästyminen voidaan laskea lopullisen määränpään perusteella. Jotkut internetin välityksellä lippuja myyvät tahot jakavat asiakkaansa matkan useammalle varausnumerolle, jolloin oikeutta korvaukseen lopullisen määränpään perustella ei ole.

4. Matka tehdään EU-maan lentoyhtiöllä tai se alkaa EU:n alueelta. Esimerkki: Lennät Suomesta Yhdysvaltoihin joko EU:hun tai EU:n ulkopuolelle rekisteröidyllä lentoyhtiöllä. Sinulla on välilasku vaikkapa Amsterdamissa tai Abu Dhabissa, ja myöhästyt välilaskun aikana jatkolennoltasi. Koska molemmilla lennoillasi on sama varausnumero ja matkasi on alkanut Euroopasta, sinulla voi olla oikeus korvaukseen, vaikka myöhästyminen tapahtuisi vasta Euroopan ulkopuolella.

Jos taas lennät Yhdysvalloista Eurooppaan, ja lentosi myöhästyy tai perutaan, lentoyhtiön on oltava eurooppalainen, jotta voisit olla oikeutettu korvaukseen.

Jos edellä olevat neljä ehtoa täyttyvät, sinulla voi olla oikeus korvaukseen.
Lentoapu selvittää lentosi tapahtumat ja ilmoittaa, voitko saada korvausta.

Create flightcase via form step 1 Milloin minulla on oikeus korvaukseen?

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa

Oletko jo lähettänyt korvaushakemuksen?