Jos olet jo lähettänyt meille korvaushakemuksen ja haluat seurata asiasi etenemistä, voit lähettää tästä sähköpostiisi linkin, josta pääset tarkastelemaan tietojasi. Linkin kautta pääset myös lisäämään korvaushakemukseesi uusia tiedostoja tai muokkamaan antamiasi tietoja.
Huomioithan, että tämä lehdistötiedote on suunnattu Tanskan medialle, ja sen sisältö on laadittu sen mukaisesti.
Tämän vuoden syyslomien aikana Tanskan lentoasemilla on tapahtunut huomattavaa parannusta, sillä lentojen peruutuksia ja myöhästymisiä on ollut huomattavasti vähemmän - huolimatta ennätysmäisestä matkustajamäärästä.
Syysloma on perinteisesti yksi vilkkaimmista ajanjaksoista Tanskan lentoasemilla. Perheet ja lomailijat saapuvat tänne päästäkseen pois arjen kiireistä. Tänä vuonna kiireellä ei onneksi ole ollut tavanomaisia seurauksia.
Lentoyhtiöt ovat parantaneet huomattavasti myöhästymis- ja peruutusprosenttiaan viime vuoteen verrattuna, kun tarkastellaan lentojen peruutuksia ja myöhästymisiä vuoden vilkkaimmalla eristetyllä viikolla - viikolla 42.
Viikolla 42 vuonna 2023 tanskalaiselta lentoasemalta lähtevistä lennoista 20 prosenttia oli myöhässä ja 3,6 prosenttia peruuntui. Tänä vuonna tilanne näyttää huomattavasti paremmalta, sillä vain 14,6 prosenttia lennoista myöhästyi ja 0,4 prosenttia peruuntui. Tulos on todennäköisesti tehnyt matkustamisesta paljon sujuvampaa monille matkustajille.
Usein myöhästymisiä muilla Euroopan lentoasemilla
Tanskan lentoasemat ovat menestyneet tänä vuonna hyvin, mutta muilla Euroopan lentoasemilla tilanne on erilainen. Kun verrataan vähintään 15 minuuttia myöhästyneiden lentojen prosenttiosuutta, Yhdistyneessä kuningaskunnassa oli erityisen huono tilanne. Lontoon Heathrow'n lentoasemalla myöhästymisiä oli 28,2 prosenttia ja Gatwickin lentoasemalla 38 prosenttia, ja kaikista lennoista peruttiin 2,2 prosenttia ja 0,76 prosenttia. Vielä pahempaa oli Lissabonissa, Portugalissa, jossa yli puolet kaikista lennoista (56,9 %) oli myöhässä.
Tanskan lentoasemat ovat oikealla
Tanskan lentoasemilla on tapahtunut parannusta sekä viime vuoteen että muihin eurooppalaisiin lentoasemiin verrattuna. Tämä myönteinen kehitys luo optimismia lentojen korvausyhtiössä Flyhjælpissä, joka odottaa matkakokemuksen jatkuvaa paranemista.
"Olemme iloisia lentoyhtiöiden toiminnan paranemisesta, sillä se hyödyttää paitsi matkustajia, myös koko alaa. Sitoumuksemme lentomatkustajien oikeuksien tukemiseen jatkuu, jotta voimme yhdessä varmistaa entistä paremman matkustuskokemuksen tulevaisuudessa", sanoo Benedikte Bolvig Lund, asianajaja ja Flyhjælpin lakiasiainjohtaja.
Sekä peruutuksiin että myöhästymisiin liittyy kuitenkin edelleen haasteita, joten jos olet yksi niistä epäonnisista, jotka ovat kokeneet yli kolmen tunnin myöhästymisen tai peruutuksen, muista, että EU:n matkustajilla on jopa kolme vuotta aikaa vaatia korvausta lento-ongelmista. Voit laskea Flyhjælpsin verkkosivustolla, kuinka paljon korvausta olet oikeutettu saamaan, jos olet kokenut matkustusongelmia viimeisten kolmen vuoden aikana.
Oliko lentosi myöhässä tai peruttu? Tee korvaushakemus!
Tuhansia tyytyväisiä asiakkaita
Tehokas ja asiantunteva palvelu
Riskitöntä, nopeaa ja helppoa!