Lentoapu-v-white-kopi.png

Henkilötietokäytäntö

 

Flyhjælp ApS (jäljempänä Lentoapu) käsittelee henkilötietojasi voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti noudattaen muun muassa EU-asetusta 2016/679 (yleinen tietosuoja-asetus).

 

Mitä henkilötietoja käsittelemme?

 

Keräämme sinusta vain sellaisia henkilötietoja, jotka ovat välttämättömiä korvaushakemuksesi käsittelyn kannalta.

 

Siksi sinun on välttämätöntä ilmoittaa ainoastaan ne henkilötiedot, jotka vaaditaan korvaushakemuksesi kulloisessakin käsittelyvaiheessa.

 

  • Sinun ei esimerkiksi tarvitse ilmoittaa meille henkilötunnustasi, kun lähetät korvaushakemuksen. Jos korvausvaatimus on myöhemmin saatettava tuomioistuimen käsiteltäväksi, henkilötunnuksen ilmoittaminen voi kuitenkin olla välttämätöntä, sillä korvausasiassa toimivaltainen tuomioistuin voi vaatia sitä.

 

Korvaushakemuksen lähettämisen yhteydessä kehotamme kuitenkin käsittelyn nopeuttamiseksi ilmoittamaan osoitteen, pankkitilin tiedot ja henkilötunnuksen, vaikka ne eivät olekaan välttämättömiä tietoja.

 

Kun lähetät korvaushakemuksen Lentoavulle, pyydämme ilmoittamaan seuraavat kategoriaan 1 kuuluvat henkilötiedot, jotka ovat välttämättömiä korvaushakemuksesi käsittelemiseksi:

 

Kategoria 1

  • nimi
  • puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite
  • varausnumero

 

Nimesi sekä matkasi varausnumero välitetään sille lentoyhtiölle, jolle korvausvaatimus arviomme mukaan on osoitettava.

Käytämme yhteystietojasi yhteydenpitoon kanssasi, kun korvausasiasi etenemisestä on uutta kerrottavaa tai kun tarvitsemme sinulta lisätietoja.

 

Korvaushakemuksen lähettämisen yhteydessä sinulla on lisäksi mahdollisuus ilmoittaa kategoriaan 2 kuuluvia henkilötietoja:

 

Kategoria 2

  • osoite
  • pankkitilin tiedot
  • henkilötunnus
  • kuvallinen henkilötodistus.

 

Kategorian 2 henkilötiedot voivat olla välttämättömiä korvaushakemuksesi käsittelemiseksi sen myöhemmässä käsittelyvaiheessa.

 

Kategorian 2 henkilötietojen ilmoittaminen on pakollista hakemuksen myöhemmässä käsittelyvaiheessa, jos tiedot ovat arviomme mukaan silloin välttämättömiä. Tietoja vaaditaan esimerkiksi silloin, jos korvausvaatimus on arviomme mukaan saatettava tuomioistuimen käsiteltäväksi, jolloin tarvitsemme henkilötunnuksesi. Tiedot ovat välttämättömiä myös silloin, jos vastaanotamme lentoyhtiöltä korvauksen tai rahanpalautuksen, jolloin tarvitsemme sinulta pankkitilin tiedot tilisiirron tekemiseksi.

 

Saatamme myös pyytää kopiota kuvallisesta henkilötodistuksestasi. Jotkut lentoyhtiöt vaativat sitä korvausvaatimuksen käsittelemiseksi. Toimitamme siinä tapauksessa sinulle ohjeet siitä, miten peität lentoyhtiön kannalta tarpeettomat henkilötietosi ennen kopion lähettämistä meille. Jos et ole peittänyt kopiosta tarpeeksi tarpeettomia henkilötietoja, me peitämme loput tiedot ennen kopion välittämistä lentoyhtiölle.

 

Käsittelemme henkilötietojasi kanssasi tekemämme sopimuksen sekä lakisääteisten velvoitteidemme mukaisesti.

 

 

Mihin tarkoituksiin henkilötietoja kerätään?

 

Henkilötietojesi keräämisen tarkoituksena on korvauksen tai rahanpalautuksen vaatiminen lentoyhtiöltä EU-asetuksen 261/2004 perusteella.

 

Mikäli laiminlyöt Lentoavun kanssa tekemääsi sopimusta, vrt. Lentoavun käyttöehdot, käytämme henkilötietojasi laiminlyönnistä aiheutuneiden kulujen perimiseksi sinulta.

 

Pankkitilisi tietoja käytetään ainoastaan korvauksen tai rahanpalautuksen maksamiseen tilillesi. Jotkut lentoyhtiöt haluavat maksaa korvauksen suoraan asiakkaalle, ja silloin välitämme pankkitilisi tiedot lentoyhtiölle. Lentoavulla, sen yhteistyökumppaneilla tai lentoyhtiöillä ei ole pääsyä tililläsi oleviin rahoihin.




Kuinka kauan kerättyjä henkilötietoja säilytetään?

 

Lentoapu säilyttää henkilötietojasi vain niin kauan, kun se on välttämätöntä.

 

Henkilötietojen tarkka säilytysaika riippuu monesta tekijästä.

 

Säilyttämisen kesto riippuu henkilötietojen tyypistä sekä korvausasiasi lopputuloksesta. Meidän on esimerkiksi poistettava tiedoistamme kuvallisen henkilötodistuksesi kopio huomattavasti nopeammin kuin nimesi. 

 

Jos korvaushakemuksesi käsittely päättyy tilillesi tehtävään tilisiirtoon, meillä on lakisääteinen velvollisuus säilyttää tietojasi viiden vuoden ajan, vrt. kirjanpitolaki. Mikäli arvioimme jo aikaisessa vaiheessa, ettei korvaushakemuksesi johda korvaukseen tai rahanpalautukseen, poistamme henkilötietosi huomattavasti nopeammin.

 

Sinulla on milloin tahansa oikeus saada tietoa siitä, miten kauan säilytämme omia henkilötietojasi, vrt. jäljempänä oleva osio oikeudesta saada tietoa henkilötietojen käsittelystä. 


 

Tietojen luovuttaminen kolmansille osapuolille

 

Henkilötietojasi luovutetaan lentoyhtiöille, niiden edustajille, Lentoavun oikeudellisille yhteistyökumppaneille muissa EU- tai Eta-maissa sekä viranomaisille, kuten tuomioistuimille siinä määrin, kun se on arviomme mukaan välttämätöntä korvaushakemuksesi käsittelemiseksi.

Tietosi jaetaan Flyhjælp ApS:n emoyhtiön Flightright GmbH:n kanssa, joka syöttää tiedot sisäiseen tapausten käsittelyjärjestelmään, CMA:han. Flyhjælp ApS käyttää järjestelmää saadakseen korvauksen lentoyhtiöltä.

Lisäksi tietojasi luovutetaan Lentoavun yhteistyökumppaneille. Lentoapu vaatii tietojasi vastaanottavilta yhteistyökumppaneiltaan voimassa olevan lainsäädännön noudattamista. Lentoavulla on yhteistyökumppaneidensa kanssa tietojenkäsittelysopimus.



Tietojen luovuttaminen EU:n ulkopuolelle

 

Tietojen luovuttamiseen EU-alueen ulkopuolelle voi liittyä riskejä. Tämä johtuu siitä, etteivät yleisen tietosuoja-asetuksen määräykset ole voimassa EU:n ulkopuolisissa maissa.

 

Jos korvausvaatimuksesi on Lentoavun arvion mukaan osoitettava EU- tai Eta-alueen ulkopuoliselle lentoyhtiölle, se lähetään EU-alueen ulkopuoliseen maahan.

 

Näissä tapauksissa joudumme luovuttamaan joitakin henkilötietojasi lentoyhtiölle, jonka kotipaikka on EU:n ulkopuolella.

 

Lentoyhtiöt eivät ole Lentoavun yhteistyökumppaneita, eikä niiden kanssa siksi ole mahdollista tehdä sopimuksia Lentoavun asiakkaiden henkilötietojen käsittelystä.

 

Luovutamme ainoastaan sellaisia tietoja, jotka ovat välttämättömiä korvauksen tai rahanpalautuksen hakemiseksi.



Oikeus saada tietoa henkilötietojen käsittelystä

 

Lentoapu käsittelee henkilötietojasi läpinäkyvästi. Sinulla on siksi koska tahansa oikeus saada tietoa henkilötietojesi käsittelystä.

 

Jos sinusta keräämämme tiedot ovat virheellisiä tai harhaanjohtavia, sinulla on oikeus oikaista tiedot. Sinulla on myös oikeus pyytää meitä poistamaan tietosi edellyttäen, että yleisen tietosuoja-asetuksen 17 artiklan perusteet täyttyvät.

 

Kaikki henkilötietojen oikaisu- ja korjauspyynnöt sekä pyynnöt poistaa henkilötiedot voi lähettää osoitteeseen [email protected]. Kirjoita viestin aihekenttään "Henkilötiedot".


 

Turvallisuus

 

Lentoapu on varmistanut tekniikkaan ja organisaatioon liittyvien toimenpiteiden avulla, että henkilötietoja käsitellään turvallisesti.

 

Henkilötietojasi säilytetään turvallisesti ja luottamuksellisesti. Lentoapu on ryhtynyt toimiin varmistaakseen, ettei henkilötietojasi poisteta epähuomiossa tai lainvastaisesti, julkaista, hävitetä, aseteta epäsuotuisaan valoon tai luovuteta asiaankuulumattomien tietoon tai muulla tavoin käsitellä lain vastaisesti.

 

Työntekijöitämme on ohjeistettu noudattamaan henkilötietojen käsittelyssä yrityksen suuntaviivoja.

 

Jos epäilet, että Lentoapu on käsitellyt henkilötietojasi voimassa olevan lainsäädännön vastaisesti, voit tehdä siitä ilmoituksen tietosuojavaltuutetulle.

 

Yhteydenotot:

ALV-tunniste: DK 36 91 74 90
Holmbladsgade 133
DK-2300 Kööpenhamina S, Tanska
Sähköposti: [email protected]

Gustav Thybo Founder & CEO

Gustav Thybo

Founder & CEO

Frederik Thede CTO

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund CLO & Head of lawsuit

Benedikte B. Lund

CLO & Head of lawsuit

Frederik Hedegaard Head of marketing

Frederik Hedegaard

Head of marketing

Johan Thybo co-founder

Johan Thybo

co-founder

Philip Co-founder

Philip

Co-founder

Erik Paralegal

Erik

Paralegal

Natalia Assistant manager - lawsuit

Natalia

Assistant manager - lawsuit

Anton Law student

Anton

Law student

Johan Head of customer communication

Johan

Head of customer communication

Patrick Senior Case Worker

Patrick

Senior Case Worker

Noah Senior Case Worker

Noah

Senior Case Worker

Tobias Senior Case Worker

Tobias

Senior Case Worker

Emma Senior Case Worker

Emma

Senior Case Worker

William Law Student

William

Law Student

Mia Case worker

Mia

Case worker

Sara Case worker

Sara

Case worker

Ewelina Case worker

Ewelina

Case worker

Matteo Law student

Matteo

Law student

Gustav Case worker

Gustav

Case worker

Cecilie Case worker

Cecilie

Case worker

Nis Case worker

Nis

Case worker

Anne Case worker

Anne

Case worker

Mads Case worker

Mads

Case worker

Ada Case worker

Ada

Case worker

Kamma Case manager

Kamma

Case manager

Viggo Office dog

Viggo

Office dog

Mari Legal case worker

Mari

Legal case worker

Silas Accountant

Silas

Accountant

Jan Case worker

Jan

Case worker

Emma Financial Controller

Emma

Financial Controller

Dennis Financial Controller

Dennis

Financial Controller

Jacob Case worker

Jacob

Case worker

Hjalmar Legal case worker

Hjalmar

Legal case worker

Sine Facility manager

Sine

Facility manager

Ludvig Case worker

Ludvig

Case worker

Minnie Case worker

Minnie

Case worker

Rose Teamleader, Danish department

Rose

Teamleader, Danish department

Andrea Case worker

Andrea

Case worker

Julius Case worker

Julius

Case worker

Emil Case worker

Emil

Case worker

Hadi Case worker

Hadi

Case worker

Anniina Case worker

Anniina

Case worker

Anastasia Case worker

Anastasia

Case worker

Pelle Case worker

Pelle

Case worker

Magnus Case worker

Magnus

Case worker

Julie Legal case worker

Julie

Legal case worker

Christian Legal case worker

Christian

Legal case worker

Joachim Legal case worker

Joachim

Legal case worker

Per Teamleader, Swedish department

Per

Teamleader, Swedish department

Nini Teamleader, Finnish department

Nini

Teamleader, Finnish department

Simon F. Teamleader, Norwegian department

Simon F.

Teamleader, Norwegian department

Simon S. Head of HR

Simon S.

Head of HR

270.000 asiakasta
25 milj. € korvauksia
4.3 / 5 tähteä Trustpilotissa