Lentoapu-v-white-kopi.png

Korvaukset Finnairilta – Saa jopa 600 € matkustajaa kohden

Selvitä, kuinka voit saada korvauksen Finnairin viivästyneestä tai perutusta lennosta – autamme sinua ymmärtämään oikeutesi.

Hae korvausta

Vuonna 2024 Finnair operoi lähes 113 000 lentoa. Näistä 226 viivästyi yli 3 tuntia ja 1 220 lentoa peruttiin.

Finnairin korvaukset

Oliko Finnairin lentosi viivästynyt tai peruttu? Saatat olla oikeutettu jopa 600 euron korvaukseen, jos lentosi oli viivästynyt, peruttu tai ylibuukattu.

 

Miksi valita Lentoapu?

Olemme erikoistuneet lentomatkustajien oikeuksiin – yli 10 vuoden kokemuksella ja 95 % onnistumisprosentilla oikeustapauksissa. Voit luottaa siihen, että asiasi on hyvissä käsissä.  

  • Nopea ja helppo aloitus – täytä tapaus alle 3 minuutissa
  • Ei taloudellista riskiä – “Ei voittoa, ei maksua” -periaate
  • Korkea menestysprosentti – voitamme 95 % oikeustapauksista 

 

Asiakkaamme kertovat

Olemme auttaneet yli 410 000 matkustajaa saamaan korvauksia lentoyhtiöiltä, kuten Finnairilta. 
 Voit lukea satoja arvosteluja meistä Trustpilotissa Lentoavun profiilista


Anna meidän auttaa sinua saamaan, mitä sinulle kuuluu. 

 

Aloita korvaustapauksesi tästä

 

 

Miksi Finnairilta voi saada korvauksen?

Finnairin on EU-asetuksen 261/2004 mukaan maksettava matkustajille korvaus viivästyksistä, peruutuksista ja ylibuukkauksista. Lainsäädäntö suojelee lentomatkustajien oikeuksia ja velvoittaa lentoyhtiöt hyvittämään heille aiheutuneen vaivan. 

 

Oikeutesi peruutetun tai viivästyneen lennon suhteen

EU-asetuksen mukaan olet oikeutettu korvaukseen, jos viivästys tai peruutus ei johdu poikkeuksellisista olosuhteista. Tämä koskee myös Finnairin lentoja.  

 

Korvaus peruutuksesta

Jos lentosi peruttiin alle 14 päivää ennen lähtöä, saatat olla oikeutettu korvaukseen. Korvauksen määrä riippuu siitä, kuinka paljon myöhästyit alkuperäisestä saapumisajasta. 
Jos sinulle ilmoitettiin peruutuksesta yli 14 päivää etukäteen, et valitettavasti ole oikeutettu korvaukseen – mutta sinulla on silti oikeus saada lipun hinta takaisin.  


Korvaus viivästyksestä

Jos Finnairin lentosi saapui yli 3 tuntia myöhässä, sinulla saattaa olla oikeus korvaukseen. 
 Edellytyksenä on, että viivästys oli Finnairin hallinnassa – esimerkiksi huono sää tai turvallisuusuhat eivät oikeuta korvaukseen.  

 

Kuinka paljon korvausta voin saada?

Korvauksen määrä riippuu viivästyksen kestosta ja lennon pituudesta. Olemme laatineet taulukon, joka havainnollistaa EU-asetuksen mukaiset korvaussummat: 

Syy Myöhästymisen kesto Lennot alle 1.500 km Lennot 1.501 - 3.500 km Lennot yli 3.500 km EU-maiden välillä Lennot yli 3.500 km EU-maista/ maihin
Peruttu* 2 – 3 tuntia 250 Euroa 200 Euroa 200 Euroa 300 Euroa
Peruttu/ Myöhässä 3 – 4 tuntia 250 Euroa 400 Euroa 400 Euroa 300 Euroa
Peruttu/ Myöhässä yli 4 tuntia** 250 Euroa 400 Euroa 400 Euroa 600 Euroa
Ylibuukattu   250 Euroa 400 Euroa 400 Euroa 600 Euroa

* Jos peruutus tapahtuu alle 7 päivää ennen lähtöä.

**Jos peruutus tapahtuu 7-14 päivää ennen lähtöä.

 

 

Tarkista, oletko oikeutettu korvaukseen

 

 

Tietoa Finnairista

Finnair on Suomen suurin ja yksi Euroopan vanhimmista lentoyhtiöistä. Vuonna 1923 perustettu yhtiö on kasvanut vuosikymmenten saatossa johtavaksi toimijaksi ilmailualalla. Finnairin yli 80 lentokonetta kattavat yli 100 kohdetta eri puolilla maailmaa. 
Yhtiö panostaa vahvasti turvallisuuteen, matkustusmukavuuteen ja toimintojen tehokkuuteen – ja tämä näkyy sen korkeassa asiakastyytyväisyydessä. Finnair on saanut lukuisia tunnustuksia erinomaisesta palvelustaan, kuten Skytraxin "Pohjois-Euroopan paras lentoyhtiö" -palkinnon vuonna 2017. 
Vaikka Finnair on kansainvälisesti arvostettu lentoyhtiö, eivät edes alan parhaat voi välttyä viivästyksiltä ja peruutuksilta – eikä Finnair ole poikkeus. 

 

Usein kysytyt kysymykset

 

Mitkä ovat Finnairin tyypillisimmät syyt hylätä korvausvaatimuksia? 

 Yleisiä syitä ovat esimerkiksi huono sää tai lentoaseman henkilökunnan lakot – tilanteet, jotka eivät ole Finnairin hallinnassa. Jos olet epävarma hylkäyksen syystä, voit lähettää meille tapauksen – arvioimme, onko hylkäys perusteltu vai ei. 

 

Voinko saada korvauksen, jos matkustin lasten kanssa? 

Kyllä, kaikki matkustajat, joilla on oma istumapaikka ja lippu, ovat oikeutettuja korvaukseen – myös lapset.

 

Mitä jos Finnair ei maksa korvausta? 

Jos Finnair hylkää vaatimuksesi, tutkimme mahdollisuuden viedä asia oikeuteen. Hoidamme kaiken – ilman taloudellista riskiä sinulle.

 

Mitä Lentoavun käyttäminen maksaa? 

Toimimme "Ei voittoa, ei maksua" -periaatteella. Sinulle ei tule kustannuksia, ellei korvausta saada. Jos voitamme, otamme palkkiomme voitetusta summasta. Katso hinnastomme.

 

Kuinka paljon lennon pitää viivästyä, että saan korvausta? 

Saapumisen pitää myöhästyä vähintään 3 tuntia.

 

Miten otan yhteyttä Finnairiin korvausta varten? 

Voit olla yhteydessä suoraan Finnairiin heidän verkkosivujensa tai asiakaspalvelun kautta. Mutta yhteyden saaminen voi olla hankalaa, ja tapauksen käsittely usein pitkittyy. 
 Siksi suosittelemme käyttämään asiantuntijaa – kuten meitä – hoitamaan korvausprosessi puolestasi.

Oliko lentosi myöhässä tai peruttu? Tee korvaushakemus!

Lentoapu auttaa saamaan jopa 600 euron korvauksen, jos lentosi oli myöhässä tai peruttu

 Tuhansia tyytyväisiä asiakkaita

 Tehokas ja asiantunteva palvelu

 Riskitöntä, nopeaa ja helppoa!